A KTM elsőként üdvözölte a szabályváltoztatásokat, amiket még december elején jelentett be a Youthstream és a FIM. A módosítások persze nem csak az MX2-es kategóriát érintik, csupán ez az egyik legdrasztikusabb mind közül. No meg az, hogy a jövőben csupán egyszer védheti meg címét a kis kategória bajnoka. Utána irány az MX1!
Ezzel kimondva-kimondatlanul az utánpótlás lehetőségeit kívánja kiszélesíteni a FIM, egyúttal ösztönözni a profi csapatokat, hogy igenis keressék a tehetségeket. Mégsem ezzel a ponttal szimpatizálnak leginkább a szakik. A mattighoffeni gárda – élén Stefan Evertsszel – a már nálunk is többször emlegetett hengerűrtartalom-csökkentést kommentálta lelkesen. Az új szabályok értelmében az MX1-es és MX2-es kategóriában csak egyhengeres motorokat engednek majd indulni, míg a többhengeres erőforrással meghajtott konstrukciókat az MX3-as géposztályba űzik. (Mi lesz így az Aprilia vékettesével?!)
A kategórialimit felső határa 250 köbcenti MX2-ben, MX3-ban 650 köbcenti. De amire mindenki a legjobban várt: hivatalosan még nem erősítették meg, hogy 350 köbcentire csökkentenék a királykategória hengerűrtartalmát. Az előttünk álló két hónapban talán megszülik a végleges határozatot az illetékesek. Mindenesetre Evertsék a csökkentés mellett teszik le a voksukat. „A 450-es motorok kezdenek veszélyessé válni. A fejlesztési harcban teljesen megfeledkeztek a gyártók a humán tényezőkről. Egy 450-es motor nagyon veszélyes avatatlan kezekben.”
Winni Kerschlaggl, a KTM nemzetközi motorsport igazgatója az idei Nemzetek Krosszával érvel a 450-esek ellen. „Budds Creek óta tudjuk, hogy a 450-es motorok megszűntek gyorsnak lenni. A gyáraknak el kell gondolkozni alternatív fejlesztési irányokon.”
A junior kategóriákból teljesen száműzik is a négyütemű erőforrásokat. A FIM Junior bajnokság három kategóriából fog állni: 65cc, 85cc és 125cc, valamint harcot hirdettek a technikai – elsősorban kipörgésgátló – segédberendezések ellen is (ez főleg a supermotósoknak fog fájni).
Így áll most a motokrossz-világbajnokság szénája, és még korán sem tekinthető befejezettnek az átszervezés. Giuseppe Luongo és csapata egy időre szünetelteti a technikai regulákat: a Youthstream első embere most Amerikában házal. Nemsokára megnyitja első irodáját az Egyesült Államokban, hogy szorosabban tudjanak együttműködni az amerikai szövetséggel.
A felek a U.S. GP visszatérésén fáradoznak. A jelenlegi állás szerint egy Mississippi-környéki off-road centrumban gondolkoznak, ahol csak az mx-világbajnokság és a nemzetek krossza vendégeskedne, az amerikai mx bajnokság nem tenne látogatást ezen a pályán (nyílván az európai szabályokhoz passzoló ringet építenének).