Hrek : "Mocik a rengetegben" |
"Mocik a rengetegben"
2006.11.08. 07:01
A napjaink motorpiacra jellemz kilezett harc eredmnye az lett, hogy az endurktl egyszerre vrja el a „jnp”, hogy knyelmesen s biztonsgosan hasznlhat legyen utcn is. Ezt tovbb hivatott bonyoltani, a supermot kategria megteremtse. Menjen, mint az rlt, forduljon mint a gokart, s lehessen vele akrobatikus elemekkel sokkolni a szombat dlutn bksen fagylaltozkat.Nagyon nehz igazsgot tenni ha csak alapjaiban egyeznek meg az sszehasonltand alanyok. De ezt a ngy jrgnyt, rm volt a szp bkki utakon megkstolni.
Alapvet klnbsgek vannak az sszehasonltott gpek kztt. A Husqwarna egyrtelmen versenyzsre sznt motor, ennek megfelelen a szerviz-intervalluma is nagyon rvid s a teljestmnye is kiemelkedik a tbbi kzl. Magasabb fordulaton mkdtetve, „alaprtelmezett” vlik a folyamatos egy kerkre gaskods, rendesen kzdeni kell vele a fldn maradsrt. A fkezsnl ugyanez a helyzet, hallatlanul knnyen els kerkre ll. A futmve kiss tlsgosan is feszesre hangolt az utcai kzlekedsre. Kinzetn tisztn ltszik a virtuz olasz tervezk munkja, gy tnik a supermotknl is beksznttt a szgletes stlus.
A KTM LC4 Supermoto egy strapabr utcai szvrmotor. Mivel olajcsere peridust nem rkban, hanem kilomterekben mrik, ennek megfelelen sokkal tovbb szolglja gazdjt, mint egy versenymotor. Motorblokkja egy rgebbi konstrukci, hagyomnyos pts hosszlket egyhengeres. Teljesen ms habitussal rendelkezik, mint a Husqwarna, nla alsbb fordulatokon jelentkezik a nyomatk, magasabb rgikban kifullad. m ez a viselkeds az utcai motorozsnl, forgalomban nagyon elnys.
Futmve a KTM-tl megszokott minsgi elemekbl van felptve. Mivel ez a gp nagyon kzel ll az endurkhoz, btran ki lehet vele merszkedni terepre is, terepkpessgt szinte csak a negatv mints gumik hatroljk be.
A Suzuki hasonl irnyvonalat kvet, mint a KTM. Mivel tesztmotorunk egy hzi tpts supermot, nehz rla olyat mondani, ami mindenkinek hasznra vlik. A DRZ blokk alulrl tol, ezrt knny vele egy kerekezni. Az sszes motor kzl taln ez a legkiforrottabb konstrukci. Nagyon kevs meghibsodst hallani felle.
Az MZ mginkbb a hobbimotor vonalat kveti. Inkbb neveznm funbike-nak, mint supermotnak. Nagy slya miatt viszont knnyedn lehet keresztbehajszolni a kanyarokban, s nyomatkos blokkja is j partner a kigyorstsokhoz. Sajnos a kezelszervek elg nehzkesen mkdnek: a vltstl a tl rvid erkar miatt megfjdult a lbfejem, a kuplungot pedig olyan behzni, mintha szkanderezne az ember. A gz hossz ton mkdik, ki kell csavarni a csuklt, ha gyorstani akarunk. A fkeivel meg vagyok elgedve, nagyon harapsak. A futmve is megfelel, br kiss puhnak tartom. rdekesek a hegesztsei, ltszik rajta, hogy sok rajta a kzimunka. A motor teljes egszben tadja a rezonancit a vezetnek, ami nem olyan zavar, csak bosszant, hogy mindig lelazul valami rajta.
|