Tesztek : Honda CRF25O R - Az uralhat er |
Honda CRF25O R - Az uralhat er
Hrrforrsbl szerkesztve reklm felirattal a Kawa 2007.03.09. 12:04
A klcsny nem, a belbecs viszont annl tbbet vltozott 2007-re. Benzso a bugyi krosszplyn faggatta a vrs rdgt.
Ismt belekezdtem az alapoz edzsekbe, hogy a szezonban jobban brjam a megmrettetseket. Ha egyltaln lesz mg olyan… Idei els tesztemre a Honda Hungary-tl hoztam el kt tesztmotort, a 250-est s a 450-es CRF-et. Mivel a 450-est mr teszteltk, a nagyobb hangslyt most a kisebbre fektettem.
Szab Bregy tart edzseket a gyorsasgi versenyzknek minden tlen, gy most is. Tbb helysznen vannak ezek az edzsek, ezek kzl az egyik a Bugyiban lv homokos krosszplya. Itt egy nagy ugratktl mentes vltoz talajminsg plyt sikerlt kialaktani. A gyorsasgizk kzl, minden htvgn ott van Kispataki Viktor, Nmeth Balzs, Adorjn Tams (Full-Gas Team), Juhsz Tams s Dvid (Yamaha), Vida Tibor (Kawasaki), s a legjabb tehetsg Sebestyn Peti. Hondt most n kpviseltem ezzel a kt motorral.
|
Ikrek: A kt motort szinte csak a kipufogjurl lehet megklnbeztetni. A krosszgpek kztt elszr a Honda alkalmazta a dupla tomptj megoldst (CRF 250) |
| | |
A gyorsasgizk lmeznye teht itt volt. k olyanok, mintha a hobbistk lennnek ebben a szakgban, a profi krosszozkhoz kpest. De nekik az aszfalton kell bizonytani elssorban, ez csak az arra val felkszlst segti. De ahogy Kispataki Viktort elnztem, itt is elg jl megllja a helyt. volt a leggyorsabb kzlnk.
Visszatrve a motorokra, bemelegts kvetkezett. A 450-es kb. harmadik rgsra letre kelt, a 250-est egy kicsit tbbet kellett bztatni, hogy beinduljon. Tankols utn egy lass plyabejrs kvetkezett, ahol megismerkednk a plya „nevezetessgeivel”. Volt ebben minden, mly homoktl kezdve a kemny fldig. Idelis egy teszthez.
|
Nmeth Balzs - aki idn a superstock VB-n indul majd - szintn a 450-es nyomatkt dicsrte a legtbbet |
| | |
A kis 250-essel lmny volt menni mindenhol. A nagyobb Honda viszont a mly homokban brillrozott alattam igazn. Ott a hatalmas nyomatkval gy jtt ki a homokbl, mint amikor a tengeralattjr a felsznre tr. Szinte kirobbant onnan.Viszont ez az elnye knnyen a htrnyv is vlhat. Nagyon komoly fizikum kell a 450-es uralshoz. Ez rgtn ki is derlt, ahogy a kuplungkart sokszor behztam menet kzben. Rettenetesen elfradtam. Ez van. Majd legkzelebb mr jobban fog menni. 3, majd 5 krs futamok kvettk egymst, amiken a kisebbik CRF-fel mentem. A 450-est azrt hoztam el, hogy kzvetlen legyen az sszehasonlts hobbi cl felhasznlsra.
|
Juhsz Dvid is kiprblta a kis CRF-et, aki a 125-s kttem motorja utn, el volt julva ettl a ngytemtl, hogy milyen jl kezelhet |
| | |
Ennyi kr utn csak jt tudok mondani errl a kisebb CRF-rl. A tavalyi modellhez kpest klsejben szinte semmit sem vltozott az j modell, m a belsejben annl tbb a mdosts. Az j vezrmtengelytl megntt a 8000-es fordulatszm fltti teljestmny, a karterben j htjratok segtik a jobb htst, jra hangoltk a kipufogt s akkor mr a karburtort sem hagytk rinte tlenl. Az elektronikval megemeltk a legnagyobb fordulatszmot 13370-re. Az jtsokrl bvebben a Motomix 2007 februri szmban olvashattok.
Kls: az szinte mindenben megegyezik az elz modellel. Kicsit furcsa volt, hogy a benzincsap rendesen a baloldalra kerlt, de befel volt fordtva, gy csak a jobb oldalrl lehetett elolvasni, hogy ppen milyen llsban is tallhat. Ezt meg lehet szokni, csak addig furcsa, amg sszebartkozunk a motorral.
Motor/vlt: a 249 kbcentis ngytem egyhengeres motor, hihetetlen egyenletessggel adja le a benne rejl ert. Semmi lyuk nem tallhat benne, csak tol, s egybl kri a kvetkez fokozatot. Nagyon gyorsan leforgatja a vlt fokozatait. Ezekbl a fokozatokbl t tallhat a blokkban, de itt ezen a plyn az 5. mr nagyon gyorsnak szmtott. Nem is sokszor tudtam felkapcsolni az utols fokozatba.
Mindig mulok a vlt mkdsn a krosszmotoroknl. Nagyon preczen mkdik ezen a motoron is. A vastag krosszcsizmban is nagyon finoman lehetett kapcsolgatni. A dupla kipufogval, (amit az ls alatt osztanak kett) rtk el hogy a nyomatki grbe mg magasabbra kanyarodjon.
Vz/futm: az alumnium hdvz nagyon knnyed irnythatsgot tesz lehetv a 47mm-es fordtott els villval. Ennek a villnak 315 mm a rugtja s 16 fokozatban llthat a csillaptsa. A hts gtl elfesztse 13, mg a csillaptsa 17 fokozatban llthat s rugtja megkzelti az elst 313mm.
gyelni kell a lnc feszessgre, mert ha tl laza, akkor a vz bels oldalhoz hozzr, s ez se a vznak se a lncnak nem j.
Fk: ez az egyik hasznos jts idnre. Sokkal hatsosabb lett az els fk, vgre meg is lehet vele llni, ha szksg van r.
sszegzs: hobbi clra mindenflekppen sokkal jobb vlaszts, mint a nagy testvr. Nyomatkos, ugyanakkor jl kezelhet, keveset fogyaszt, gyhogy egy hosszabb endrs terepre is el lehet vele menni, de a plyn l igazn.
Berik krossz cucc: www.superzone.hu Oakley szemveg: www.mofo.hu
A BERIK csizma is tesztelsre kerlt, amikor Balzs tment a lbamon egy ess utn. Nem lett semmi bajom, mg j, hogy rajtam volt.
Mszaki adatok |
Max teljestmny: 43 ler 10500-as forulatnl Max Nyomatk: 29,3 Nm Tengelytv: 1479 mm lsmagassg: 965 mm Szraz tmeg: 93 kg Tank: 7,3 l r: 1640000 Ft
|
|