miskolci-enduroklub
miskolci-enduroklub
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Szavazás
Szavazz a kedvenc motormárkádra!
Melyik a kedvenc márkád ezek közül?

Kawasaki
Ktm
Suzuki
Honda
Yamaha
Gas gas
Husaberg
Husquarna
Beta
Derbi
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Tesztek
Tesztek : A Honda CRF 450

A Honda CRF 450

Hírrforrásból  2006.12.14. 18:48

A Honda CRF 450-esének már teszteltem 2 verzióját a crosst és az endurót, most ez az átalakított Supemoto került a kezeim közé. Az ELIT Racingnél Molnár Tomi volt olyan kedves, hogy felajánlotta az öccse által használt Európa Bajnokságon versenyző motort, egy tesztre.

Mostanában kezdett el tetszeni a Supermotozás ezért kaptam az alkalmon és kimentünk a Hungaroringre, ahol éppen a BR Organisation által tartott nyílt nap volt. Pálya Kinéztük az alsó parkolót erre a célra, felállítottunk egy pályát, amiben lassú és gyors részek is voltak, hogy mindent ki tudjunk próbálni. Ennek a motornak a végsebessége 196 km/h, amit Peti, Tomi öccse egy versenyen ért el, jó hosszú áttétellel. Ezt most itt nem erőltettük, de azért itt is fel lehetett váltani 4. fokozatig. Külső A kinézet majdnem eredeti CRF-es csak supermoto kerékhez való kisebb első sárvédőt és kézvédőt lehet rajta felfedezni. Ja meg persze a supermoto kerekeket. Ami ezután jön az mind műszaki csemege. Motor/váltó A CRF-re rengeteg extra alkatrész lett felszerelve, hogy eredményesen lehessen vele versenyezni, de motor maradt 450 köbcentis. A hengerfejben történt Japon Tech átalakítás, a vezérmű tengelyek és szelep módosítások után 61 lóerőt mértek keréken. Ehhez hozzájárul a kittes karburátor, amiben elektromos befecskendező is van, a K&N légszűrő és az Akrapovic kipufogórendszer. És hogy legyen még valami kis csemege, egy olyan elektronika van rajta, amibe 10 megírt gyújtástérképet lehet rögzíteni, és ebből a 10-ből kettőt a kormányon lévő kapcsolóval lehet váltogatni menet közben. Ha van egy gyors és egy technikás része a pályának, akkor ez nagyon jól tud jönni. A váltó zseniális! Nagyon finoman lehet kapcsolgatni le-fel, ha egyenesben áll a motor, de ha le van fektetve balra a motor és rá kéne váltani, akkor biztos, hogy nem fog sikerülni. Előbb ér le a csizma orra az aszfaltra, mint a váltókar alá. Ezt jó lenne, ha meg lehetne valahogy fordítani úgy, mint a gyorsasági motorokon. Vagy már a kanyar előtt rá kell váltani, mert nyomaték az úgyis rengeteg van a blokkban. De szerintem kiélezett tempóban jobban ki lehetne használni a lóerőket egy ilyen szituációban, ha fordítva lenne a váltó. Váz/futómű A váz eredeti Honda alkatrész, viszont a futómű elég speciális Öhlins elemekre épül. Sőt még a kormánygátló is ennek a cégnek a terméke, amit ráadásul úgy is be lehet állítani, hogy csak egy bizonyos szögben dolgozzon, és ha ezen tovább fordul, akkor simán engedi fordulni a kormányt. Ez akkor jó ha valami éles szituban kis tempónál hirtelen el kell fordítani a kormányt. Ha meg nagy tempóval megyünk és rázza az elejét, akkor meg úgysem fordítjuk el teljesen a kormányt. Nagyon jó találmány! Visszatérve a futóműre az első gátló 48 mm-es fordított egység, ami a Peti súlyára volt beállítva, tehát nekem egy kicsit puha volt. Szintúgy a hátsó központ rugóstag, de szerencsére ez nem egy versenyszituáció volt, így nem emiatt veszítettem értékes másodperceket. Tomi nálam 3 másodperccel gyorsabb köröket tudott produkálni ezen a rögtönzött pályán. Az első kerék 16,5 colos, míg a hátsó 17-es, hogy még jobban orra legyen állítva a motor. Ez azért kell, hogy a könnyű elejét jobban terheljük. És természetesen a kerekeken, a Világbajnokságon használt Dunlop Slick gumik feszültek. Az eleje sohasem csúszott meg, a hátulját viszont kigyorsításon el-elforgatja az erős motor. Sőt a kanyar bejáratoknál történő becsúsztatás is eléggé igénybe veszi a hátsó gumit, de azért hobbi szinten elég sokáig lehet használni ezeket, versenyen meg úgyis cserélni kell gyakran. A becsúsztatás már nekem is megy, de még azért gyakorolni kell, hogy mélyebbre fektetett motornál is meg merjem csinálni úgy, mint Tomi. Az egy kicsit vígasztal a két kép láttán, hogy én jobban elkaptam a pillanatot, mint ő. Mármint a fotózási pillanatot. Fék Mart, radiális munkahenger harap a 320 mm-es acéltárcsába, amit fölül is radiális főfékhenger tart nyomás alatt. Rendkívül precízen adagolható és nagyon jó fékhatást lehet ezekkel a Lucas fékbetétekkel elérni. A hátsó tárcsa a TRW gyár hullámos terméke, ami a gyári fékkörrel jól működik. Próbáltam a kanyar bejáratoknál lefektetett motorral becsúsztatni a hátulját, ehhez mindössze csak annyi kellett, hogy egy picit hozzáértem a csizmával a fékpedálhoz, és teljesen kontrolálhatóan, szépen elkezdett úszni a motor hátulja. Összegzés Ez egy profin versenyzésre felkészített Honda, amiben nem kevés munkaóra van, de ilyen egy igazi versenymotor. A három CRF változat közül ez tetszett a legjobban, azt hiszem, hogy bármikor izgalomba tudna hozni, ha lenne egy ilyenem otthon a garázsban.

 
Számláló
Indulás: 2006-09-22
 
Linkek
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Time
 
Hátérzene
 

Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!