miskolci-enduroklub
miskolci-enduroklub
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Szavazás
Szavazz a kedvenc motormárkádra!
Melyik a kedvenc márkád ezek közül?

Kawasaki
Ktm
Suzuki
Honda
Yamaha
Gas gas
Husaberg
Husquarna
Beta
Derbi
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Tesztek
Tesztek : Honda CRF25O R - Az uralható erő

Honda CRF25O R - Az uralható erő

Hírrforrásból szerkesztve reklám felirattal a Kawa  2007.03.09. 12:04

A külcsíny nem, a belbecs viszont annál többet változott 2007-re. Benzso a bugyi krosszpályán faggatta a vörös ördögöt. Ismét belekezdtem az alapozó edzésekbe, hogy a szezonban jobban bírjam a megmérettetéseket. Ha egyáltalán lesz még olyan… Idei első tesztemre a Honda Hungary-től hoztam el két tesztmotort, a 250-est és a 450-es CRF-et. Mivel a 450-est már teszteltük, a nagyobb hangsúlyt most a kisebbre fektettem.

Szabó Bregyó tart edzéseket a gyorsasági versenyzőknek minden télen, így most is. Több helyszínen vannak ezek az edzések, ezek közül az egyik a Bugyiban lévő homokos krosszpálya. Itt egy nagy ugratóktól mentes változó talajminőségű pályát sikerült kialakítani. A gyorsaságizók közül, minden hétvégén ott van Kispataki Viktor, Németh Balázs, Adorján Tamás (Full-Gas Team), Juhász Tamás és Dávid (Yamaha), Vida Tibor (Kawasaki), és a legújabb tehetség Sebestyén Peti. Hondát most én képviseltem ezzel a két motorral.

Ikrek: A két motort szinte csak a kipufogójuról lehet megkülönbeztetni. A krosszgépek között először a Honda alkalmazta a dupla tompítójú megoldást (CRF 250)

A gyorsaságizók élmezőnye tehát itt volt. Ők olyanok, mintha a hobbisták lennének ebben a szakágban, a profi krosszozókhoz képest. De nekik az aszfalton kell bizonyítani elsősorban, ez csak az arra való felkészülést segíti. De ahogy Kispataki Viktort elnéztem, itt is elég jól megállja a helyét. Ő volt a leggyorsabb közülünk.

Visszatérve a motorokra, bemelegítés következett. A 450-es kb. harmadik rúgásra életre kelt, a 250-est egy kicsit többet kellett bíztatni, hogy beinduljon. Tankolás után egy lassú pályabejárás következett, ahol megismerkedünk a pálya „nevezetességeivel”. Volt ebben minden, mély homoktól kezdve a kemény földig. Ideális egy teszthez.

Németh Balázs - aki idén a superstock VB-n indul majd - szintén a 450-es nyomatékát dicsérte a legtöbbet

A kis 250-essel élmény volt menni mindenhol. A nagyobb Honda viszont a mély homokban brillírozott alattam igazán. Ott a hatalmas nyomatékával úgy jött ki a homokból, mint amikor a tengeralattjáró a felszínre tör. Szinte kirobbant onnan.Viszont ez az előnye könnyen a hátrányává is válhat. Nagyon komoly fizikum kell a 450-es uralásához. Ez rögtön ki is derült, ahogy a kuplungkart sokszor behúztam menet közben. Rettenetesen elfáradtam. Ez van. Majd legközelebb már jobban fog menni. 3, majd 5 körös futamok követték egymást, amiken a kisebbik CRF-fel mentem. A 450-est azért hoztam el, hogy közvetlen legyen az összehasonlítás hobbi célú felhasználásra.

Juhász Dávid is kipróbálta a kis CRF-et, aki a 125-ös kétütemű motorja után, el volt ájulva ettől a négyüteműtől, hogy milyen jól kezelhető

Ennyi kör után csak jót tudok mondani erről a kisebb CRF-ről. A tavalyi modellhez képest külsejében szinte semmit sem változott az új modell, ám a belsejében annál több a módosítás. Az új vezérműtengelytől megnőtt a 8000-es fordulatszám fölötti teljesítmény, a karterben új hűtőjáratok segítik a jobb hűtést, újra hangolták a kipufogót és akkor már a karburátort sem hagyták érinte tlenül. Az elektronikával megemelték a legnagyobb fordulatszámot 13370-re. Az újításokról bővebben a Motomix 2007 februári számában olvashattok.

Külső: az szinte mindenben megegyezik az előző modellel. Kicsit furcsa volt, hogy a benzincsap rendesen a baloldalra került, de befelé volt fordítva, így csak a jobb oldalról lehetett elolvasni, hogy éppen milyen állásban is található. Ezt meg lehet szokni, csak addig furcsa, amíg összebarátkozunk a motorral.

Motor/váltó: a 249 köbcentis négyütemű egyhengeres motor, hihetetlen egyenletességgel adja le a benne rejlő erőt. Semmi lyuk nem található benne, csak tol, és egyből kéri a következő fokozatot. Nagyon gyorsan leforgatja a váltó fokozatait. Ezekből a fokozatokból öt található a blokkban, de itt ezen a pályán az 5. már nagyon gyorsnak számított. Nem is sokszor tudtam felkapcsolni az utolsó fokozatba.

Mindig ámulok a váltó működésén a krosszmotoroknál. Nagyon precízen működik ezen a motoron is. A vastag krosszcsizmában is nagyon finoman lehetett kapcsolgatni. A dupla kipufogóval, (amit az ülés alatt osztanak ketté) érték el hogy a nyomatéki görbe még magasabbra kanyarodjon.

Váz/futómű: az alumínium hídváz nagyon könnyed irányíthatóságot tesz lehetővé a 47mm-es fordított első villával. Ennek a villának 315 mm a rugóútja és 16 fokozatban állítható a csillapítása. A hátsó gátló előfeszítése 13, míg a csillapítása 17 fokozatban állítható és rugóútja megközelíti az elsőét 313mm.

Ügyelni kell a lánc feszességére, mert ha túl laza, akkor a váz belső oldalához hozzáér, és ez se a váznak se a láncnak nem jó.

Fék: ez az egyik hasznos újítás idénre. Sokkal hatásosabb lett az első fék, végre meg is lehet vele állni, ha szükség van rá.

Összegzés: hobbi célra mindenféleképpen sokkal jobb választás, mint a nagy testvér. Nyomatékos, ugyanakkor jól kezelhető, keveset fogyaszt, úgyhogy egy hosszabb endúrós terepre is el lehet vele menni, de a pályán él igazán.

Berik krossz cucc: www.superzone.hu
Oakley szemüveg: www.mofo.hu

A BERIK csizma is tesztelésre került, amikor Balázs átment a lábamon egy esés után. Nem lett semmi bajom, még jó, hogy rajtam volt.

Műszaki adatok

Max teljesítmény: 43 lóerő 10500-as forulatnál
Max Nyomaték: 29,3 Nm
Tengelytáv: 1479 mm
Ülésmagasság: 965 mm
Száraz tömeg: 93 kg
Tank: 7,3 l
Ár: 1640000 Ft

Galéria

 
Számláló
Indulás: 2006-09-22
 
Linkek
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Time
 
Hátérzene
 

Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!