Tesztek : Ilyen lesz az új RM-Z 450 |
Ilyen lesz az új RM-Z 450
Hírrforásból szerkesztve 2007.04.20. 11:18
Egyelőre még csak prototípus, de minket levett a lábunkról.Nem csalás, nem ámítás, a képeken a K8-as RM-Z 450 prototípusát látjátok. A hamamatsuiak nagy titokban fejlesztett új fegyvere a japán nemzeti motokrossz bajnokságon mutatkozott be a gyár tesztpilótájával, Hiroshi Nakayamával a nyergében.
Magáról a motorral csak annyit lehet tudni, amennyit a fotók láttatni engednek. Teljesen új formával csábít a Suzuki nagyvasa: a 2001-ben megálmodott műanyag-formák (sárvédők és rajtszámtáblák) már a múlté, újragondolták az alumínium hídvázat, kompaktabb erőforrást és elektronikus üzemanyag befecskendezést kapott a még fejlesztési stádiumban lévő földmunkagép.A hátsó traktus egyértelműen az új 250-es RM-Z-re hajaz, ahogyan a második generációs alu hídváz is, a motor eleje viszont eddig még nem látott megoldás. Szögletesebb első sárvédő és rajtszámtábla, kecsesebb oldalsó spoilerek. A futőmű továbbra is a Showa műhelyéből származik, míg a kormányt a Renthal szállítja a sárga motorokhoz.
Hogy mi fog ebből a projektből megvalósulni? Injektort már a tavalyi motorokon is láthattunk (nem jelent meg szériagyártásban), a szövetségek pedig pont most egyezkednek a hengerűrtartalom csökkentéséről, ami szintén gátat vetne a Suzuki terveinek. Érdemes lenne sorozatgyártásig vinni ezt a modellt, ha 2009-től alapjaiban akarják megváltoztatni a négyütemű krosszmotorokra vonatkozó szabályokat?
Június végéig eldől, hogy mi lesz a kategória és a prototípus sorsa. Szerkesztőségünk mindenképpen örülne, ha a boltok kirakatából visszaköszönne ez az esztétikailag sem utolsó darab. Nekünk már most jobban bejön, mint az elődje.
|